FOLLOW Kawan V.I.P Five

10 Kesalahan Blogger | fiveprodesign

Pelajar Atau Penganggur Pun Boleh Buat Kerja Sambilan Dengan Mudah!!

Kesalahan # 1 - Tidak Mengemaskini

Semua orang pasti teruja apabila baru membina sebuah blog. Kita lihat beribu artikel untuk beberapa hari pertama, mungkin walaupun beberapa minggu, dan kemudian bilangan artikel mula turun ke bawah sehingga blog jarang dikemas kini. Kekurangan anda melihat blog dan mengemaskini blog anda boleh membunuh blog anda dengan lebih cepat.

Anda mesti mendisplinkan diri untuk mengemaskini sekurang-kurangnya 2 hari sekali. Blog yang tidak dikemas kini adalah sebuah blog yang telah mati.


Anda mampu mengubahnya..



Kesalahan # 2 - Blogging Hanya Untuk Wang

Jika anda menulis blog hanya untuk wang, maka anda memilih jalan yang salah. Ya, anda boleh membuat wang yang baik dengan blog, tetapi lain pula pendapat 'National Posting' berkata, ia mengambil lebih banyak daripada "tidak ada usaha." 99% blog di web tidak boleh membuat lebih daripada $ 100 sebulan. Seperti John Chow dot Com membuat wang yang banyak tetapi kerana dia bukan buat blog semata-mata kerana wang. Jika penyebab anda blogging adalah untuk menjadi kaya, anda akan gagal.


Anda mampu mengubahnya..


Kesalahan # 3 - Tergesa-gesa mengeluarkan  Post

Saya pasti kita semua mempunyai kesalahan ini, Saya sendiri mempunyai masalah ini. Cerita panas datang dan anda ingin mendapatkannya ASAP, tetapi dalam tergesa-gesa untuk mendapatkan post yang diterbitkan, anda lupa untuk mengoreksi dan hanya tekan butang Publish. Apabila saya berbuat demikian, sentiasa ada kesilapan dalam post. Sebelum anda menekan butang Publish, mengambil masa anda untuk double / triple check post itu untuk memastikan ia bebas daripada kesilapan. Jika anda memeriksa terlebih dahulu kan bagus. :)

Kesalahan # 4 - Tidak Menjadi Peribadi

Sesebuah blog itu bukannya CNN atau News.com. Tetapi orang akan membaca blog anda untuk mendapatkan pendapat dan pandangan anda. Jadi, berikanlah kepada mereka.


Anda mampu mengubahnya..


Kesalahan # 5 - Menjadi Peniru Terhebat

Apa yang membuatkan blog anda menonjol dari berjuta-juta blog? Apakah blog anda unik atau adakah ia hanya peniru atau klon? Saya pasti bukan blog yang pertama untuk menulis tentang membuat wang di Internet, jadi apa yang membuatkan blog saya menonjol selain daripada saya posting gambar-gambar makan malam saya?

Anda boleh menulis tentang perkara yang sama seperti blog seterusnya, tetapi anda perlu menambah pandangan anda sendiri untuk menjadikan ia unik. Jangan hanya copy dan paste apa blog lain mencatatkan.Beri pendapat anda kerana itulah blogging adalah tentang semua hal. Perkara yang paling unik mengenai blog anda adalah anda.


Anda mampu mengubahnya..



Kesalahan # 6 - Tidak Menjawab Untuk Comments

Blog adalah alat komunikasi dua hala, tetapi penulis blog banyak lupa bahawa. Apabila pembaca komen dalam blog anda, sila jawab mereka. Jika pembaca anda tidak meninggalkan komen kemudian cuba menambah Dua Plugin Untuk Meningkatkan Comments Blog.


Kesalahan # 7 - Tidak Memberi Full Feed RSS

Melainkan anda membuat 10 post setiap hari, ada benar-benar tiada sebab-sebab yang baik untuk tidak menawarkan suapan penuh RSS. Sejak menghidupkan penuh RSS feed saya, pelanggan RSS saya telah meningkat dengan mantap. Saya menjangkakan trafik ke blog turun ke bawah tetapi saya terkejut, ia terus naik.

Ya, suapan RSS adalah lebih sukar untuk mendapatkan wang daripada blog, tetapi banyak pembaca RSS akan berhenti melanggan suapan jika ia tidak penuh. Tidak menawarkan suapan penuh apabila anda melakukan hanya satu update beberapa hari (atau minggu) hanya membuat anda melihat murah.

Kesalahan # 8 - Tidak Menjangkau Ke Blog Lain-lain

Cara terbaik untuk mendapatkan blog anda perasan dengan mengatakan hi ke blog yang lain dalam bidang yang boleh menguntungkan anda. Cara yang paling mudah untuk berbuat demikian adalah untuk mengulas mengenai blog mereka. Saya menyemak komen di blog saya setiap masa dan saya melawat tapak pengulas.Saya dapati banyak blog yang hebat dengan cara ini. Cara-cara lain mendekati kepada blogger lain termasuk pautan kepada mereka, menghantar Trackbacks dan menambah diri anda kepada komuniti MyBlogLog mereka.Jika anda benar-benar kreatif dan mempunyai sedikit wang untuk dibelanjakan, anda juga boleh cuba menghantar IM Google.

Kesalahan # 9 - Penulisan Untuk Google Sebaliknya Of People

Sebahagian daripada anda masih ingat bahawa saya mengambil Pemasaran Internet dan kelas SEO. Semasa di dalam kelas ini, ceramah guru tentang hal baru seperti fasa utama, ketumpatan kata kunci, memastikan kandungan anda Google mesra, dan sebagainya. Satu-satunya perkara yang saya katakan yang menulis untuk rakyat, bukan untuk Google.

Anda boleh mempunyai laman Google dioptimumkan yang paling sempurna bertulis di dunia dan masih belum menduduki tempat nombor 1 kerana Google berikut rakyat. Dan orang ramai tidak akan membaca halaman yang ditulis untuk enjin carian kerana ia tidak masuk akal. Saya simpan mata pada kata kunci saya dan fasa utama apabila saya menulis sesuatu jawatan, tetapi saya juga perlu diingat bahawa pembaca datang mula-mula, Google datang kedua.



Anda mampu mengubahnya..


Kesalahan # 10 - Tidak Membaca John Chow dot Com (Terima Kasih Bagi Info)

Saya fikir semua orang di sini akan bersetuju bahawa ini adalah kesilapan yang sangat besar mana-mana penulis blog boleh membuat.


Pelajar Atau Penganggur Pun Boleh Buat Kerja Sambilan Dengan Mudah!!

No comments:

Post a Comment

Hai.. Blogger , Lets Join My Blog For more Experience!!

iklan

Mari buat duit dengan cara mudah..Pasti berbaloi!!~
Advertise my site free UseAds.com! Add & submit url & exchange text links + increase traffic & improve page rank!

Advertising my web site free online UseAds.com - Add & submit url & exchange text links + increase traffic & promotion marketing website

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FaceBook Komen