FOLLOW Kawan V.I.P Five

Seksanya Kematian Muammar Gaddafi Yang Zalim

Salam.. Hai kawan-kawan.. tentu korang nak tahu tentang kematian Muammar Gaddafi, ni ada sikit gambar-gambar yang dapat dikongsi dan memberi teladan bersama. Wassalam.

Badan diktator Libya, Moammar Gadhafi terletak di atas tilam dalam rumah mayat di Misrata, Libya, Jumaat, 21 Oktober, 2011. Pengebumian dibunuh pemimpin Moammar Gadhafi telah ditangguhkan sehingga keadaan kematiannya boleh terus diperiksa dan keputusan yang dibuat kira-kira di mana untuk mengebumikan badan, pegawai-pegawai Libya berkata Jumaat, Pejabat hak asasi manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang dipanggil untuk penyiasatan ke dalam kematiannya .



Muatassim Gaddafi
Zimbabwe adalah dinamakan sebagai salah satu destinasi untuk wang Gaddafi, dianggarkan pada $ 150 bilion dalam entiti tersenarai dan tidak tersenarai di seluruh dunia. Selain daripada aset perbankan, diktator lewat mempunyai kepentingan dalam pertanian, pelancongan dan perlombongan, dan anaknya Saif al-Islam di negara ini tahun lepas untuk meninjau untuk tawaran yang lebih.



Mohammad Elbarat, salah satu diplomat Libya yang diusir dari Zimbabwe untuk menyokong pemerintah baru Tripoli, Majlis Kebangsaan Peralihan (NTC), menaikkan hantu pembalikan urus niaga apabila dia menyerahkan memberkaskan dengan barang rampasan mungkin untuk pemimpin-pemimpin NTC.






"Kami telah meminta NTC untuk membatalkan semua tawaran yang Gaddafi yang dibuat dengan kerajaan Mugabe, dan NTC telah bersetuju sejak kerajaan Mugabe enggan mengiktiraf NTC," kata Elbarat.

"Tawaran ini tidak dilakukan dengan niat yang baik dan kami mahu NTC untuk menyiasat mereka kerana kita tidak mempunyai dokumen untuk mengikuti transaksi dan ini mestilah dibuat jelas mengenai siapa yang mendapat manfaat dan untuk apa maksud," Elbarat baru-baru ini memberitahu Daily News dari Tripoli.

Zimbabwe diusir Taher Elmagrahi dan empat diplomat kanan yang lain pada bulan Ogos untuk mengibarkan bendera NTC di kedutaan Harare. Rakan kongsi gabungan Mugabe Morgan Tsvangirai berkata perubahan baton di Tripoli meninggalkan 87-year-old "malu".




Pejuang bergembira juga membunuh anak Muatassim Gaddafi

Douglas Mwonzora, jurucakap parti Tsvangirai MDC, "kata Mugabe dalam menetapkan bagaimana untuk memperbaiki hubungan selepas" mengejar diplomat Libya seperti anjing. "

"Sekarang bahawa Gaddafi hilang, ada akan menjadi riak kerajaan Zimbabwe pada bagaimana untuk mengaitkan dengan Libya," kata Mwonzora.

"Beberapa minggu lalu, sebelah Mugabe kerajaan campuran tidak mempedulikan nasihat MDC tidak mengusir duta Libya memihak kepada orang dengan jelas dalam matahari terbenam kehidupan politiknya. Seperti biasa, Mugabe dipaparkan keangkuhan, "katanya.

Maklumat menteri Webster Shamu semalam mengekalkan sokongan kepada diktator yang, dengan bantuan keluarganya, memerintah Libya dengan penumbuk besi selama 42 tahun.

"Kerajaan telah diikuti perkembangan yang berlaku di Libya, terutamanya dalam tempoh 24 jam yang lepas. Zimbabwe tidak boleh menerima apa yang telah berlaku di negara Afrika sebagai cara yang sah membetulkan sistem di benua Afrika, "kata Shamu, setia Mugabe sengit.

Zimbabwe biasa, sebaliknya, berkata Gaddafi mendapat apa yang dia berhak, walaupun ada yang merasa kematian itu terlalu kejam. Harare pemastautin Tafadzwa Chirisa, 32, berkata: "Hakim telah dilakukan bukan sahaja untuk Libya tetapi Afrika kerana dia adalah seorang diktator."

Satu kedai atendan berkata nasib Gaddafi menunjukkan "keadilan" akan sentiasa mengejar dengan pemimpin-pemimpin yang membunuh orang-orang mereka sendiri demi kuasa.

"Anda tidak boleh lari daripada manusia dan keadilan. Beliau degil. Jika beliau telah meletakkan jawatan sebelum ini, tiada seorang pun daripada ini akan berlaku, "katanya.

Godknows Kasavi, 21, berkata: "Lelaki itu telah menyebabkan kematian yang banyak, termasuk kanak-kanak dan itu adalah bagaimana dia meninggal dunia, chaunodyara ndochaunokohwa (anda meraih apa yang kamu menanam bersungguh-sungguh)" Bornface Chavira yang berusia 36 tahun berkata: "Apa yang saya gembira bahawa Libya kini bebas. "Daily News

Kredit:

No comments:

Post a Comment

Hai.. Blogger , Lets Join My Blog For more Experience!!

iklan

Mari buat duit dengan cara mudah..Pasti berbaloi!!~
Advertise my site free UseAds.com! Add & submit url & exchange text links + increase traffic & improve page rank!

Advertising my web site free online UseAds.com - Add & submit url & exchange text links + increase traffic & promotion marketing website

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FaceBook Komen