FOLLOW Kawan V.I.P Five

Tahukah anda BILA SYAITAN mengganggu anda? | Fiveprodesign

Salam sayang semua, tahu kah korang bila syaitan ni nak ganggu korang?.. sini aku ader info yg berguna untuk ingatan semua.... 

Bila Kita Senang?
Bila kita senang, syaitan senang nak hasut kita beli macam2 sampai duit habis. Kadang-kadang barang dah ada pun nak beli lagi. Otak kita pun mula la merepek nak beli yang bukan-bukan, kadang-kadang benda haram pun kita beli. Mula la nak g kelab malam la, langgan awek sana-sini.. ni suma kerja syaitan bagi sesatkan manusia. Bila kat Masjid bila ada duit tak de pun nak hulurkan sedekah sebab takut duit habis.

Bila Kita Susah?
Pelik kan.. bila susah pun syaitan nak kacau.. Contohnya bila kita tak ada duit, nak cari duit yang halal susah sangat. Macam-macam dugaan yang datang. Tapi bila nak mencuri tue memang senang. Lagi bila ada masalah tu, mesti kita akan cepat marah, tu yang kalau iman tak kuat boleh jadi pergaduhan, perbunuhan mahupun bunuh diri.

Bila Kita Sedih?
Masa kita sedih memang senang syaitan punya kerja. Syaitan ni akan menghasut kita buat yang tak elok, biar pemikiran kita tak tentu hala lagi. Nanti macam2 tindakkan yang kita lakukan hasil hasutan syaitan ni.

Bila Kita Gembira?
Gembira boleh menyebabkan kita lalai.. Itu la tujuan syaitan.. biar kita lupa tentang tanggungjawab kita kepada ALLAH T.A, Syaitan tidak akan berhenti menghasut manusia.

Tahukah anda, setiap saat kita akan digoda oleh syaitan, Oleh itu, pastu pastikan kita sentiasa beringat. 

Wasalam


No comments:

Post a Comment

Hai.. Blogger , Lets Join My Blog For more Experience!!

iklan

Mari buat duit dengan cara mudah..Pasti berbaloi!!~
Advertise my site free UseAds.com! Add & submit url & exchange text links + increase traffic & improve page rank!

Advertising my web site free online UseAds.com - Add & submit url & exchange text links + increase traffic & promotion marketing website

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FaceBook Komen