FOLLOW Kawan V.I.P Five

Syiling Charles Broke tahun 1888 | Fiveprodesign


Anda pernah tak tengok syiling antik mcm nie? mungkin sesetengah daripada anda semua pernah melihat ataupun sedang memilikinya...anda tahu berapa nilai syiling antik nie sekarang??

saya sebagai salah seorang pemilik syiling antik ini yang berusia 123 tahun(1888) pernah menemui pakar dalam syiling antik ini untuk menilai sendiri harga pasaran syiling yg saya miliki ini.

menurut beliau, syiling ini sgt jarang ditemui sekarang. malah beliau pernah cuba untuk membeli dari seorg pemilik yg beliau kesan di daerah pantai timur tapi malangnya pemilik tersebut tidak mahu menjualnya dengan harga yang ditawarkan iaitu rm8888...

akhirnya beliau berjaya juga memiliki syiling tersebut yg dibeli dari seorg pemilik di utara semenanjung malaysia pada harga rm9000..

menurutnya lagi,pada masa sekarang nilai syiling ini semakin meningkat berikutan kesukaran untuk memilikinya,disamping nilai sejarah dan umur syiling tersebut. setakat ini,nilai semasa yang beliau ketahui mencecah rm15 000 yang dibeli oleh seorang usahawan berbangsa cina di Johor Bahru.

oleh itu, sesiapa sahaja yang memiliki syiling ini adalah sangat bertuah..terpulanglah pada anda samada mahu memilikinya ataupun mahu menjualnya..yang pasti,syiling ini sangat bernilai dan tidak mustahil nilainya akan meningkat dari semasa ke semasa.

1 comment:

  1. Saya baru memiliki coin spt di atas hasil md,1 keping tahun 1886 dan 1 keping tahun 1888,berapakah nilainya skrg ni?thanks

    ReplyDelete

Hai.. Blogger , Lets Join My Blog For more Experience!!

iklan

Mari buat duit dengan cara mudah..Pasti berbaloi!!~
Advertise my site free UseAds.com! Add & submit url & exchange text links + increase traffic & improve page rank!

Advertising my web site free online UseAds.com - Add & submit url & exchange text links + increase traffic & promotion marketing website

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FaceBook Komen