FOLLOW Kawan V.I.P Five

10 Cara Meningkatkan Trafik Dalam Blog | Fiveprodesign

Dunia blog yang besar dan sibuk dengan lebih 100 juta blog dan sentiasa berkembang. Bagaimana anda menarik pengunjung ke blog anda? Ikuti tip-tip mudah untuk menghalakan trafik ke blog anda.


1. Write Well dan Write Seringkali
Kerap mengemaskini blog anda dengan kandungan yang berguna adalah langkah pertama untuk membina penonton blog anda. Kandungan yang anda menulis apa yang akan menjaga pembaca kembali selama lebih. Pastikan anda mempunyai sesuatu yang bermakna untuk mengatakan kepada mereka dan berkata ia kerap untuk mengekalkan minat mereka dan memastikan mereka setia.

Tambahan pula, pos kerap untuk meningkatkan bilangan peluang yang anda ada untuk kandungan blog anda untuk dilihat oleh enjin carian seperti Google atau Technorati.

2. Submit Blog Anda untuk Search Engines
Dapatkan pada skrin radar untuk enjin carian popular seperti Google dan Yahoo! dengan mengemukakan URL blog anda kepada mereka. Kebanyakan enjin carian memberikan 'Submit' link (atau sesuatu yang serupa) untuk memberitahu enjin carian blog baru anda, jadi enjin carian tersebut akan merangkak dan termasuk halaman anda di keputusan mereka.



Adalah penting untuk memahami bahawa hanya mengemukakan blog anda ke enjin carian tidak bermakna halaman anda akan muncul di bahagian atas skrin keputusan carian Google, tetapi sekurang-kurangnya blog anda akan dimasukkan dan akan mempunyai peluang yang diambil oleh carian enjin.

3. Penggunaan dan Update Blogroll Anda
Dengan menambah pautan kepada laman web yang anda suka di blogroll anda, pemilik blog mereka akan mencari blog anda dan akan berkemungkinan untuk menambah hubungan dua hala dalam blogrolls mereka. Ia merupakan satu cara yang mudah untuk mendapatkan link ke blog anda di depan ramai pembaca di blog-blog lain. Saya berharap, bahawa beberapa orang-orang pembaca akan klik pada link ke blog anda pada blogrolls blog lain dan mencari kandungan anda menarik dan menyeronokkan menjadikan mereka pembaca setia.

4. Memanfaatkan Kuasa Comments
Mengulas adalah alat yang mudah dan penting untuk meningkatkan trafik blog anda.Pertama, memberi respons kepada komen yang ditinggalkan di blog anda untuk menunjukkan kepada pembaca anda bahawa anda menghargai pendapat mereka dan menarik mereka ke dalam perbualan dua hala. Ini akan meningkatkan kesetiaan pembaca.

Kedua, meninggalkan komen pada blog lain untuk mengarahkan lalu lintas baru.Pastikan anda meninggalkan URL blog anda dalam komen anda, supaya anda mencipta link kembali ke blog anda sendiri. Ramai orang akan membaca komen-komen yang ditinggalkan di blog post. Jika mereka membaca komen yang menarik, mereka besar kemungkinan klik pada pautan untuk melawat laman web commentor.Adalah penting untuk memastikan anda meninggalkan komen bermakna yang mungkin untuk menjemput orang untuk klik pada link anda read more.

5. Syndicate Kandungan Blog anda dengan RSS Feed
Menyediakan butang RSS feed pada blog anda menjadikannya mudah untuk pembaca setia anda bukan hanya membaca blog anda tetapi juga tahu apabila anda menerbitkan kandungan baru.

6. Gunakan Pautan dan Trackbacks
Pautan adalah salah satu bahagian-bahagian yang paling berkuasa blog anda. Bukan sahaja pautan yang dikesan oleh enjin carian, tetapi mereka juga bertindak sebagai paip di atas bahu untuk penulis blog lain yang dengan mudah dapat mengenal pasti yang menghubungkan kepada laman-laman mereka. Menghubungkan membantu anda disedari oleh penulis-penulis blog lain yang mungkin untuk menyiasat tapak yang menghubungkan kepada mereka. Ini boleh menyebabkan mereka menjadi pembaca baru blog anda atau untuk menambah link ke blog anda dari latar belakang mereka.

Anda boleh mengambil pautan kepada blog-blog lain selangkah ke hadapan dengan meninggalkan Trackback di blog lain untuk membenarkan mereka tahu yang anda telah dikaitkan dengan mereka. Blog yang membenarkan Trackbacks akan termasuk link kembali ke blog anda di bahagian komen pos yang anda asalnya dikaitkan dengan. Orang ramai klik pada link Trackback!

7. Tag Posts
Ia mengambil masa beberapa saat tambahan untuk menambah tag kepada setiap posting blog anda, tetapi ia adalah bernilai masa dari segi tag lalu lintas tambahan yang boleh memandu ke blog anda. Tags (seperti pautan) mudah dikesan oleh enjin carian. Ia juga penting untuk membantu pembaca mencari blog anda apabila mereka melakukan carian di enjin carian popular blog seperti Technorati.

8. Hantar Posts anda kepada Laman Web Social Bookmarking
Meluangkan masa untuk mengemukakan post terbaik anda ke laman social bookmarking seperti Digg, StumbleUpon, Reddit dan lebih boleh cara mudah dengan cepat meningkatkan trafik ke blog anda.

9. Ingat Search Engine Optimization
Apabila anda menulis catatan blog dan halaman anda, jangan lupa untuk mengoptimumkan halaman anda untuk enjin carian untuk mencari mereka. Termasuk kata kunci yang relevan dan pautan tetapi tidak beban posts anda dengan terlalu banyak kata kunci yang berkaitan atau kata kunci yang benar-benar tidak relevan.Berbuat demikian boleh dianggap spam dan boleh mendapat keputusan yang negatif seperti blog anda dikeluarkan dari carian Google sepenuhnya.

10. Jangan Lupa Images
Imej tidak hanya membuat melihat blog anda cantik, mereka juga membantu orang mencari anda dalam senarai enjin carian. Orang sering menggunakan pilihan carian imej yang ditawarkan oleh Google, Yahoo! dan enjin carian yang lain, dan menamakan imej anda dengan pengoptimuman enjin carian dalam fikiran boleh dengan mudah meningkatkan trafik anda.

No comments:

Post a Comment

Hai.. Blogger , Lets Join My Blog For more Experience!!

iklan

Mari buat duit dengan cara mudah..Pasti berbaloi!!~
Advertise my site free UseAds.com! Add & submit url & exchange text links + increase traffic & improve page rank!

Advertising my web site free online UseAds.com - Add & submit url & exchange text links + increase traffic & promotion marketing website

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FaceBook Komen