FOLLOW Kawan V.I.P Five

Nostradamus



Nostradamus: original portrait by his son Cesar
Born14 December or 21 December December 1503
Saint-Rémy-de-ProvenceFrance
Died2 July 1566 (aged 62)
Salon-de-Provence, France
OccupationApothecary, author, translator,astrological consultant
Known forProphecy
Nostradamus, Perancis Kristian Yahudi yang tinggal di Perancis pada abad 16, membuat anggaran yang tepat, termasuk dua Perang Dunia. 18 dari 950 nya kuatrain lihat perang dunia ketiga.Beberapa ahli Nostradamus telah memberikan tarikh untuk memulakan seperti perang sebagai pertengahan 1999, merujuk pada konflik Balkan sekitar Kosovo. Mereka jelas salah menafsirkan kuatrain. Perhatian mereka kemudian beralih pada serangan pengganas 11 September 2001 di World Trade Center di New York.
Nostradamus
Michel de Notredame lahir pada 14 Disember 1503 di St Remy, Perancis, ia adalah tertua dari lima anak. Datuknya, Jean, mengajarinya bahasa Latin, Greek, Ibrani, matematik dan astrologi pada usia awal. Nostradamus menerima gelaran doktor tahun 1529 dan menjadi doktor-di-biasa untuk Charles IX selama penyakit pes. Dia dikatakan memiliki kemampuan penyembuhan luar biasa.

NostradamusNostradamus berusia 40-an ketika, itu mengatakan, ia sering pergi ke dalam keadaan meditasi dan mempunyai visi masa depan. Dia mulai dokumen visi dalam campuran Lain, Perancis, dan kuatrain Greek, penerbitan terkenal "Centuries" pada tahun 1558.
Nostradamus menikah dua kali, kehilangan isteri pertamanya dan dua anak-anak untuk wabak. Beliau meninggal pada tarikh 2 Julai 1566. "Berabad-abad" diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris tahun 1672. Pada 1781 itu dilarang oleh Gereja Katolik Rom.Ironisnya, pada tahun 1553, ketika Nostradamus ditemui sekumpulan biarawan Fransiskan ia melemparkan dirinya berlutut, mencengkeram pakaian salah satu biarawan, Felice Peretti.Ketika ditanya mengapa ia melakukan ini ia menjawab bahawa ia harus menghasilkan "sebelum Kekudusan-Nya." Sembilan belas tahun selepas kematian Nostradamus, Peretti menjadi Paus Sixtus V.
Apa ahli mengatakan Nostradamus meramalkan tentang perang Balkan
Nubuat perang dicadangkan untuk seseorang yang merujuk Nostradamus sebagai Dia meramalkan bahawa Slavia akan "perubahan putera mereka" dan "meningkatkan pasukan di pergunungan," menyarankan perang gerila "tiran itu.". Dia berbicara tentang "ketika kutub utara adalah bersatu" (mungkin NATO?), Dan ada banyak rujukan geografi Balkan, seperti Yunani,Itali dan Mediterranean.
Perang ini berkaitan dengan ketika "helang" (Amerika Syarikat) dan "ayam" (Perancis) berdiri bersama. Ada juga rujukan khusus kepada waktu ketika Inggeris, Poland dan Czechoslovakia (sekarang Republik Czech dan Slovakia) "membentuk perikatan baru." The Eastblock negara-negara bekas baru bergabung NATO.
Ia meramalkan bahawa Sekutu akan menang, bahawa perang akan berpanjangan, yang berlangsung tujuh bulan, dan bahawa hal itu mungkin melebihi Balkan, ke utara, tetapi selepas perang akan ada "damai di atas bumi untuk waktu yang lama."

Nicolaas van RensburgAnggaran oleh Nostradamus tampaknya disahkan oleh Pelihat lain, termasuk Nicolaas van Rensburg, para pelihat yang terkenal Afrika Selatan yang tinggal 1862-1926. Pada pergantian abad ke-20 Van Rensburg juga meramalkan penggunaan elektrik, pembunuhan enam juta orang Yahudi, bencana Chernobyl, yang naik-turun dari Rusia, dan Kesatuan Eropah - dalam dua kes terkini secara tepat menggambarkan bendera sebelum mereka dirancang. Dari perang dunia ketiga, ia meramalkan bahawa Inggeris kiri akan melemah, sedangkan Jerman akan naik menjadi bangsa di dunia yang paling kuat. ramalan tersebut lebih lanjut oleh American Pelihat Edgar terkenal Cacey terdapat dalam Ramalan buku untuk Abad 21
Apa ahli mengatakan Nostradamus meramalkan tentang serangan WTC
"Pada tahun abad baru dan sembilan bulan, dari langit akan datang raja besar keganasan. Langit akan terbakar pada 45 darjah ... api mendekati kota baru yang besar ... akan ada guntur ... Perang besar ketiga akan bermula ketika bandar ini terbakar. "
Jadi dikutip antara mongers rumor. Fakta-fakta adalah:
Nostradamus tampaknya tidak membuat ramalan tentang serangan World Trade Center atau, sekurang-kurangnya, tidak ada yang dapat dengan mudah difahami dari kuatrain. Dia tidak menyebut "abad baru," atau "sembilan bulan" dan New York tidak di 45 darjah, lintang Manhattan adalah 40 ° 47 'N. Untuk lebih lanjut, lihat skeptic's Dictionary
Apa itu?
Tentu saja, tidak hanya mempunyai "ahli" pada para nabi tidak selalu benar - Pelihat itu sendiri tidak selalu begitu tepat dalam perkiraan mereka. Bahkan, banyak ramalan telah kehilangan sasaran.
Waktu akan memberitahu jika konflik Kosovo atau, memang, World Trade Center serangan telah meletakkan percikan barel yang lebih besar. Adapun akhir dunia ... Nostradamus diramalkan menjadi tahun 3786 atau 3797, bergantung pada yang ahli Nostradamus anda percaya.
Samar numerologi:
Selepas serangan WTC pada tarikh 11 September 2001, Uri Geller meminta semua orang untuk berdoa selama 11 saat untuk mereka yang memerlukan. Mengapa?
Pesawat pertama yang menabrak menara adalah Penerbangan 11 oleh American Airlines;Penerbangan 11 mempunyai 92 di papan tulis: 9 + 2 = 11;Penerbangan 77 mempunyai 65 di papan tulis: 6 + 5 = 11;New York City - 11 Letters;Negara Bahagian New York - Negara 11 ditambah ke Kesatuan;Lihat Hukum Bilangan Besar Sesungguhnya
"Untuk meramalkan sukar, terutama tentang masa depan" - Pepatah Cina



>>Kredit Artikel<<

No comments:

Post a Comment

Hai.. Blogger , Lets Join My Blog For more Experience!!

iklan

Mari buat duit dengan cara mudah..Pasti berbaloi!!~
Advertise my site free UseAds.com! Add & submit url & exchange text links + increase traffic & improve page rank!

Advertising my web site free online UseAds.com - Add & submit url & exchange text links + increase traffic & promotion marketing website

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FaceBook Komen